måndag 1 november 2010

1 november 2010 Bara 6 dagar kvar

Måndag och nya tider, egotider läste jag i en blogg och kanske är det så man ska mota bort höstdeppen. Jag har i alla fall denna Isabellefria vecka tagit ett beslut om att träna varje morgon för att få en kickstart med träning och se om jag någonsin kommer tycka att det är roligt. Och hör och häpna, det är sjukt roligt att vara så pigg efter att tränat en timme på morgonen. När jag åker till jobbet är jag pigg, kan också beror på att nu är soluppgångslampan igång. Utan den kan jag nog inte leva på hösten. Jobbade lite längre idag ända till 16:30 faktiskt. Mötte upp Martin på södermalmstorg och vi gick bort till Fotografiska museet. Det var en helt fantastiskt utställning om modefotografi. Jag gillar en modefotograf som heter Richard Avedon hans bilder från 60-talet var helt fantastiskt. Fast ska jag vara ärlig så var det nog lokalerna som jag gillade och cafét högst upp med panoramafönstrena ut mot Skeppsholmen och Djurgården. Sen gillade jag ju att allt var svart och vitt. Är verkligen inne i en period av svartvit just nu. Martin och jag delade på en räkmacka och en god chokladkaka med hallon till. Jag drack ett grymt gott svart te för en gång skull. Kom ihåg varför jag älskar te så mycket. Sen ringde Kerstin upp oss och vi försökte prata lite med Bella. Men hon sa både till mig och till Martin att - Jag är ju här.... Det var tungt och fy vad jag saknar henne. Sen tog vi en promenad till Londonviadukten och tog bussen hem. Tog varsin tårtbit och satt med varsin dator i knät hela kvällen. Vilken IT-värld vi lever i!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar