tisdag 9 november 2010

6-7 november 2010 Helg

nk att få sova så länge man vill. Det var nästan lite konstigt. Inga döttrar hemma, då kan man fixa och trixa i fred. Synd att solen skiner och man inte alls vara inne och göra färdigt vardagsrummet. Men det är det vi måste göra idag. Medan Martin borrade, satte upp högtalarna och nya lampan i vardagsrummet. Så åkte jag för att fixa lite lampsladd och annat så att vardagsrummet kan bli klart. Hann med lite allt möjligt och sen hem för lunch och sen blev det lite motigt. Vi hade glömt bort att vi ställt bokhyllan för just den kontakten. Så den lampan fick vi inte igång... och när jag fixar lampan i sovrummet funkade inte dimmern eller något annat med el. MORR var irriterade när man vill få saker gjort och så blir det inte alls så. Hur som helst så kändes det viktigt att känna sig fin på kvällen med för först skulle vi träffa J&H för en drink och sen skulle vi gå ut och äta på Matbaren. Vi bestämde Lydmar bar, men när vi kom dit var det så mycket ljud att vi inte kände att vi skulle kunna prata där. Vi valde baren på Grand Hotel istället, jag drack en god hallondrink och Martin tog tre olika sherry, Johan en god lyxmojito och Helen en som såg ut som och tyvärr smakade diskvatten. Förstår att hon faktiskt längtar lite efter att få dricka en drink eller två. Sen gick vi till dörren bredvid och fick sitta i baren. Det var ju bra för vi såg in i köket, men tyvärr inte så skönt i nästan två timmar. Vi åt jättegodmat, jag tog en förrätt med purjolök, kronärskockshjärta, jordärtskokskräm, lökringar och tryffel. den var jättegod. Men nu måste jag ju erkänna att jag inte gillar doften av tryffel. Kanske vänjer jag mig en dag men inte den gången i alla fall. Martin åt grishuvud, han tyckte att de hade tagit på för mycket senap och fick lite julkänsla. Sen tog jag en flankstek, som i och för sig var lite för mycket pepparrot men väldigt god. Martin åt abborre och jag smakade och den var verkligen otroligt god. Till dessert. åt jag chokladfondant som tyvärr var bakad lite för hård. Martin åt bitter citronkräm. Vi var båda nöjda på det stora hela men två saker som jag tycker var lite tråkigt. Den ena var att sitta på en barstol så länge och sen att maten kom lite för fort. Hade maten inte kommit så fort hade man kanske fått ner lite ostar innan desserten med och det hade jag gärna velat. Men annars var det bara bra. Hade mer än gärna tagit en taxi hem, men då vi inte bor i NYC så tar man helt enkelt bussen hem.

Härlig söndag med fortsatt fint väder och jag vaknade tidigt och hann nästan fixa hela tvättstugan innan min man vaknade och då fixade han frukost och jag tvättade. Sen åkte han och handlade jag fixade hemma. Sen åkte vi båda till Forum för att fixa lite till sovrummet. Vi köpte draperi till sovrummet och sen lite saker så att vi kanske kan få färdigt i vardagsrummet någon gång. Sen bakade M pajer jag fixade och Nattis fixade sitt rum yiiiihaaaa!!!
Sen hade vi babyshower för H hela eftermiddagen. Vi hade paketöppning och H och kompis i magen fick fina saker. Sen åt vi paj och till maten kom även Jossan. Vi hade jättetrevligt, och mitt i muffinsbakandet kom Bella tillbaka. Allt blev lite upp och ner. Martin fick komma hem och hämta henne. Sen bakade vi färdigt och muffinsarna såg helt underbara ut. Martin och Bella kom hem och ÄNTLIGEN var allt som vnligt igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar