söndag 12 september 2010

11 september 2010 Parklek och bron

11 september

Ännu en härlig morgon med sol och värme. Jag tvättar lite och J&H + Nattis fixar lite till frukosten. Sen god frukost och jag skulle gärna visa bilder men Nattis har klagat så jag vågar inte visa några bilder på henne utan att hon har godkänt dem. Sen tog J&H + Martin bussturen Uptown medan Bella, jag och Nattis gick till lekparken. Det finns två jättefina lekparker precis där vi bor, Bella åker rutchkana, klättrar och gungar. Det var tyvärr en liten kille som var väldigt taskig mot henne och sa sjas sjas du får inte vara här fast på engelska. Då blev hon så ledsen att hon började gråta. Nattis hörde sen och tyckte att han var så elak att hon ville säga till honom. Bella fick leka i båda parkerna och den ena har varit där sen 1966. Efter lek gick vi och åt på en restaurang som låg vid Lincoln center. Den låg bredvid den Daniel restaurangen som vi åt på förra året. Vi såg massa modefolk och även tre riktiga ”gossipgirls” i Louboutin skor och Birkinväskor..... vi blir inte avundsjuka alls. Sen går vi hem och på vägen så köper vi cupcakes igen på Magnolia. När vi kommer hem så upptäcker vi att vi har tappat Bellas nya fina luvtröja. Men som tur är så går Nattis tillbaka samma väg som hon kom och det är någon som har hängt upp den. För det känns ju som om vi har tappat tillräckligt med saker i den här stan redan. Sen kommer de andra tre och vi slappar lite i soffan. Vi bestämmer oss för att ta oss till Brooklyn bridge och gå över den. Vi tar turistbussen men vi står inte ut med guiden så vi bestämmer oss för att ta tunnelbanan. Men vi hittar inte så bra så det blir en taxi. Tyvärr var taxichaffisen en surgubbe som precis skulle gå av sitt pass och blir sur över att han får köra till Brooklyn. Det var en hemsk resa och han kör som en galning och det var massa trafik. Men vi kommer fram hela, väl där tar vi ett pitstopp och handlar smoothie och toabesök. Sen går vi över bron mot Manhattan och det är underbar himmel och vi får många fina bilder. Jag får lägga upp bilder senare för det tar lite tid. Men bilder kommer, jag lovar. Sen tog vi en taxi hem och den här chaffisen var en dröm, honom dricksade vi mycket och Johan satt fram och pratade mycket. Han körde fort, bra och blev inte så dyrt som en annan som vi först stoppade som ville 30$, men honom sa vi hej då till och aldrig i livet. Vi har aldrig betalat över 20$ för någon resa så det bev det inte denna gången heller. Väl hemma så blev det bara lite klädombyte och sen gick vi ut för leta reda på en restaurang. Det blev en som heter Isabella’s. UjUjUj vilken god mat, alla var väldigt nöjda. Vår servetris var också väldigt duktig säljare. Vi såg ett hamburgerställe som vi måste besöka hoppas att det blir det någon dag innan vi ska flytta ner till Time Square. På vägen hem så tog vi en sväng på Duane Read där det inhandlades nagellack och dricka. Väl hemma var alla så mätta och trötta det var sängen som gällde. Min lilla drake som hade somnat i vagnen på restaurangen var det bara att lägga ner i sängen. Bilder kommer när jag hinner :)