fredag 10 september 2010

8 & 9 september 2010 livet är bra

8 september

Bella har tydligen sparkat Nattis i magen hela natten och därför är hon redan vaken när jag går upp. Morr min rygg tar stryk när jag slarvar med stretchingen. Nu måste jag skärpa mig. Denna härliga dag så åt vi frukost



på rummet som vanligt och sen gick vi ner i The slope för att se om vi kunde hitta ett ställe att göra naglarna på. Det finns massa ställen men både Nattis och jag är för fega för att fråga. Knasigt ja, jag vet. Fast egentligen tror jag att Nattis vill göra sina naglar på Manhttan. Vi tar lunch på favvohaket Larder. Det är så varmt att man får en chock varje gång man går ut ifrån en butik. Som om någon stod och blåste med en hårfön på det varmaste rakt i ansiktet på en. När vi kollade på nyheterna så sa de att det är ovanligt för årstiden med 90 grader farenheit och det är ca. 32 grader celcius. Någon vidare shopping blev det inte. Bara en fin tröja till Bella som det står Brooklyn på ifrån Brooklyn Industries. Hon är så fin i den. Sen fick Bella som vanligt leka lite på lekparken. Därefter tog vi oss till hotellet för att snygga till oss. Sen tog vi tunnelbanan och åkte till 14:th street. Där gick vi runt och hamnade på Bleeker street där det finns många fina fina butiker och även ett Magnolia Bakery.


Sen gick vi förbi STK där nattis och jag åt förra året. Men det kändes för hippt med barnvagn så vi tog The standard Grill istället.

Det var så god mat och till vi tog huvudrätt eller i alla fall jag och Nattis. Vi delade på en grillad kyckling och Martin han tog allt möjligt ihopplockat. Jag drack även en god drink som heter Uptown Jane. Vi drack ett supergott Rioja. Tyvärr fick vi nog det sämsta bordet pga barnvagn vid en station och en servitör som var ny.

Men det gjorde inte så mycket. Vi satt ju ute i 25-gradig värme och på bänkar så Bella somande i min fanm. Efter härlig mat och fantastiska efterrätter

Nattis var godast så tog vi en taxi hem till hotellet. Där glodde vi lite på tv:n och tyvärr såg vi Söderling åka ut mot Feder. Ja, ja vad är en bal på slottet. Vi är i NY och det är så bra.

9 september.

Idag mycket svalare än igår, vi ska leta reda på ett ställe där Nattis tror att de har en jacka hon vill ha. Men den affären fanns inte kvar men hon hittade en vit skjorta så nu har hon börjat och nu kan hon nog inte stoppa. Vi hittade ett fantastisk lunchrestaurang som var slowfood certifierad. Vi åt helt fantastisk lunch allihop fast Bella tyckte att pannkakorna var lite konstiga som var tjocka. Bella fick leka sista gången i fina lekparken och Nattis och jag sprang till den fina bokhandeln i The Slope. Jag köpte två böcker och nattis en fin planch. Sen hämtade vi våra väskor och tog en taxi in till Manhattan till ABOvaccaations kontor. Men där fanns ingen nyckel utan vi fick ta en ny taxi som hade stora problem med alla våra väskor. Men vi åkte från 23th street east genom Central park och upp på 71th street. Nattis och jag gick för att hämta ut depositionen och vi går förbi ett Magnolia Bakery.



HÄRLIGT!! När vi kommer till huset som ligger ett hus från Central Park, där familjen som äger lgh vi ska bo i har fest. Allt är lite förvirrande men vi får nycklarna och det visar sig att vi ska bo i den lägenheten ovanför dem. Vilket läge vi har fått!! Vi går en runda medan vi väntar på Johan och Hélèn och att de ska städa färdigt. Vi går förbi många fina butiker och det stora Barne & Nobels ligger runt hörnet där vi köpte vykort. Sen går vi till Magnolia Bakery och köper cupcakes.




Även till J & H, vi går tillbaka till lgh där vi sitter på trappan till huset där vi bor och bara njuter.



Vi går sen upp och vi hinner inte sitta många minuter innan de ringer och vi springer ner för att möta dem. Vi kramas och visar lägenheten och bestämmer vem som ska ha vilket rum och sen går vi ner på stan för att äta lite. The city grill och där var Nattis och jag förra året. Sen strosa hem i ett vaket härligt underbart New York.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar