måndag 13 september 2010

13 september 2010 Shopping shopping och mer shopping

13 september

Shopping shopping shopping men först idag fixade Nattis och Johan frukost. Och det var gott idag. Efter de goda burgarna igår så var man hungrig idag. Har insett att jag är matgalen och därför skrivs det mycket om mat. I vår familj handlar det mycket om mat, så är det bara. Kort hinner jag inte lägga in utan det får jag göra när jag kommer hem eller när jag hinner. Efter frukosten som Martin inte orkade vara med på för han är fortfarande inte alls bra, drog J & H på sitt håll för att kolla in en utställning. En som handlar om kroppar. Jag, Bella och Nattis drog till parken för att kolla in tivolit men det höll de tyvärr på att plocka ner så vi gick vidare genom parken och till Applestore. Där inhandlades det ett par lurar till Nattis och ett par till mig. Sen fixade vi även det vi lovat till Sam. Fast någon tv-grej fanns inte och skulle inte komma förrän om tre veckor. Sen vandrar vi in på FAO Swarz igen och Bella får lite godis och jag köper små saker till småtjejerna. Sen går vi vidare till Bloomingdales och då Nattis och Bella drar dit går jag tvärs över gatan och till H&M. Jag vet det är löjligt för vi har ju det hemma men ändå. De har massa fint jag vill ha och jag handlar lite där. Sen provar Nattis jackor och kan inte bestämma sig. Utan vi drar vidare och då tar vi snacks och fortsätter shoppa. Bella har ätit hotdog som hon för övrigt nästan har levt på när vi har varit här inne på Manhattan. Sen kör vi på Victorias Secret, Henri Bendel, Barneys, Saks, Abercrombie & Fitch och till sist DKNY. Sen en taxi hem och skrutt vad många påsar det blev. Men roligt det hade vi i alla fall. Taxi till lägenheten där Martin var vaken och bara skrattade åt oss. Men han är hängig, Vi visade det vi hade shoppat och efter en stund kom även J & H som också hade shoppat lite grann. Då stackars Bella nu var dödshungrig gick vi till ett litet ställe som heter Laskys i kvarteret där vi bor och åt klassiska rätter. Eller i alla fall Bella och Nattis, de åt macnchees respektive burgare. Sen lite inhandling till sjuklingen och sen hem där morgondagen har planerats. Det blir top of the rock imorgon. Så vi hörs imrogon. Natti natti!!

1 kommentar:

  1. Tack älskade vänner Cash nu eller när ni kommer hem?
    Send a mess.
    Kram

    SvaraRadera