tisdag 7 september 2010

6 september 2010 Öar


Måndag den 6 september

Härlig soluppgång som är fångad från balkongen på hotellet.


Efter en liten frukost på rummet utan kaffe fick vi leta reda på ett kaffeställe och vad kan vara bättre än ett som heter Martin... Det var till och med riktigt bra kaffe.



Sen tog vi oss med tunnelbanan till Roosevelt Island och fotade husen på Manhatttan.




Vi hade hoppats på att linbanan skulle vara i drift men den renoverades tyvärr fortfarande. Så vi tog tunnelbanan tillbaka till Manhattan och vi hoppade av för att gå på den stora leksaksbutiken FAO Swarz. Bella hade somnat då, så vi tog ett stopp vid The Plaza där vi åt varsinn ”pretzel”=kringla.



In på den stora leksaksbutiken där pianot som finns med i filmen ”Big” är. Men Bella ville inte spela på det, tror att hon tyckte att det var lite väl hög ljudnivå. Sen gick vi ner på stan för att försöka hitta något att äta.Men det är ju lättare sagt än gjort. Det fick bli TGI å nu har vi gjort det med. Vi gick över gatan och in på American Girl Store. Där ett faktiskt var lite svårt att få Bella att följa med ifrån.


Som tur ar så kan man locka med annat. Vi gick ner på Time Square och tänk jag är här igen. Ett år efter jag lämnade den fantastiska staden. Jag fick även besöka mitt lilla tempel Sephora. Det var inte fel men jag längtar efter Nattis och Helen så man har något att prata om. Sen en kort sväng till Time Square och sen tunnelbanan Brooklyn. Tyvärr gick vi av för tidigt för det var en läskig man som klev på tåget. Vi fick gå hur långt som helt, vilse i Brooklyn och det kändes som om vi var de ända vita i hela området. Det tog lång tid hem och det var jobbigt när man är trött i fötter och kissnödig. Väl hemma tog jag en powernap och sen fixade vi oss fort och gick till en restaurang vid lekparken som heter Stone Park Cafe, som också var jätte jätte bra.




Martin åt rödbetssallad till förrätt och jag åt kryddig korv med spenat. Huvudrätt åt vi båda två kotlett och det var nog den största jag har sett men också den godaste, till den var det coleslaw med valnötter och oj oj oj det var så gott!!



Bella var för trött och somnade innan vi fick maten.

Jag var med hur trött som helst men vi älskar The slope, NYC och allt annat här. Over and OUT!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar