söndag 12 september 2010

12 september 2010 Shopping shopping shopping och lite regn

12 september

Efter en ganska torftig frukost, vi hade glömt att köpa en massa men vi åt det vi hade på bordet. Vi tog oss med tunnelbanan ner till finacial district. Där vi först hittade ett litet hak och laddade på med lite mat och dryck. Sen intog vi Century 21.... uj uj uj det fanns så mycket att man inte visste vart man skulle börja. Men vi tog barnkläder först och vi hittade hur mycket fint som helst till Bella. Vi tror att hon kommer bli nöjd. Om inte annat så är vi nöjda med att ha hittat så många fina billiga kläder till henne. Sen det här med Bellas toalettbesök. Vet inte om jag har berättat innan men hon är superrädd för toaletterna i det här landet. Dels för att det låter högt när man spolar och även när man torkar händerna så hon hatar och då menar jag HATAR att gå på toa. Vilket gör att hon håller sig hur länge som helst, inte bra alls. Och vissa gånger måste man ta ett litet krig med henne. Oftast har Nattis gjort det och hon är så duktig som står ut med sin envisa lillasyster. Bella hittade en polisbil som hon älskade och fick eftersom hon hade varit så duktig och Nattis hade lovat henne en sak. Efter toa delade vi på oss och killarna gick till sin avdelning och vi tjejer till vår. Jag hittade inte så mycket faktiskt utan ser fram mot väskavdelningen istället som blir en annan dag. Men det blev två stickade tröjor och en liten tunika. Nattis hittade dessto mer och även Martin hittade lite saker. När vi hade shoppat klart där så gjorde vi ett uppsamlingsheat igen på det lilla haket med lite mer matintag för vissa och dryck för andra. Vi bestämde oss sen för att se till att Martin, Bella och Hélèn skulle ta en taxi hem till lägenheten och vi andra tre till B&H Photo. Sagt och gjort eller rättare sagt det var inte lätt men Nattis fick tag på en taxi till de som skulle hem och sen fick vi vänta i regnet en stund på vår men till slut hittade vi en. Det har som sagt regnat hela dagen idag därför passade det bra med shopping. I fotoaffären så hittade jag min kamera även om den inte finns i vitt så ville jag väldigt gärna ha den. Så nu är den min en fin och ny Lumix LX-5 yiiiihaaaa!! Johan shoppade nytt objektiv och Nattis lite småsaker. Efter det taxi igen men nu Nattis på sitt håll , jag och Johan hem till lägenheten. Nattis till Bloomingdales där hon köpte en superfin jacka. Hon hittade även lite till på vägen men sen tog hon med en taxi hem till oss andra. Hemma undertiden allt det där hände hade Martin sovit och Bella underhållit Hélèn, provat kläder lekt med sin nya bil och sånt som en treåring gör. När sen Nattis kom gick vi tre tjejer till Shake Shak för att köpa burgare och uj det var goda burgare. De rekommenderar vi alla som åker till NY att testa. Tyvärr så är Martin sjuk. Han har in i det sista försökt att kämpa sig ur det, men ikväll gick det inte l mota bort längre utan han har feber och ont i kroppen. Han har även otroligt ont i magen, stackarn. Vi får se imorgon vad som händer. Alla är trötta så vi plockar ordning lite och sen ska vi gå och lägga oss och Bella som är klarvaken. När jag väl har fått på henne en liten blöja och pyjamas så är nappen trasig och vi har ingen annan. Nähä... då var det bara för mig att ta på mig skorna ge min ut i New York söndag kväll. Det är folk ute och det har slutat att regna och blåsa. Även om det inte har varit kallt idag har det ändå varit den sämsta dagen med vädret hittills. Jag gick till ett 24/7 DuaneRead för att köpa nappar men hittade även ett favorit läppbalsam. Jiippii!!Sen gick jag hem slängde ut nästan alla våra sopor och nu sover alla och jag ska med sova snart för imorgon blir det Central Park zoo med Bella och även det lilla tivolit som är där. Over and out, nu ska jag med sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar