onsdag 29 september 2010

29 September 2010 Är en slarver

Hej alla igen,
Har inte bloggat på två veckor men nu ska det bli andra bullar. Tiden har bara rusat iväg och sen vi kom hem har vi hunnit med både bröllop och Astrid Lindgrens värd. Min tanke är att jag nu ska försköka blogga lite varje dag och det sista av New York resan ska uppdateras och läggas in bilder. Men nu är jag igång igen både här och på gymmet... eller ja, jag har ju bara varit där en gång (igår), men det kändes bra och jag hoppas att jag tar mig i kragen och verkligen håller ut den här gången. Måste erkänna att jag känner mig lite stressad över att det är höst och så mycket jag vill göra hemma och borta. Men tyvärr är nästan alla helger fram till mitten på november bokade och det är jag inte van vid. SOM TUR ÄR så skiner solen och jag kan än så länge andas klar och frisk luft. HÄRLIGT!! Jag tar åt mig att det är vackra färger ute och att himlen är klarblå. Ciao och på återseende!!
Även lite uppdatering från veckan som gått lite längre ner.

Onsdag 29 september 2010 Jobb och va hos kokkosarna

Jobba, sån tur att solen skiner annars hade det varit jobbigt. Såg till och med fina luftballonger efter jobbet och det gör mig alltid så glad.
Så när jag fotat dem slängt mig på bussen och åkt till Sickla för att byta Bellas jacka och byxor från Kappahl. Mötte jag skruttan och Martin där. Vi valde Lindex Fix skaljacka istället. Det var ju bara det att jag trodde jag hade rabatt men otur… den gick ut den 28 september. Vad är en bal på slottet. Sen hann jag även köpa den stickade tröjan jag sett på Åhléns. Prova ja det kan man göra hemma. Hem till Lindeblads där vi fick jättegod mat och fick leka med goa goa ungar. Alice hade fått förmaning av sin fröken att inte säga Bajs. Tror ni hon kunde låta bli ändå??? Nähä… blir jag förvånad, hon precis som Bella är just nu väldigt mycket TRE ÅR!!!! Hur länge får man skylla på det. De lekte och busade tittade lite på Noddy men vi fick dem i säng alla tre med borstade tänder vid klockan åtta, så jag är nöjd. Strax därefter kom Mac hem och vi smet då ingen av tjejerna faktiskt sov. Väl hemma skulle Bella visa Nattis sin fina nya jacka och skor. Nattis visade en grymt snygg klänning som hon hittat på Ted Baker. Visste inte om hon ska behålla eller lämna tillbaka. Jag provade min tröja och den är en behålla. Sen fick jag piska på henne för att göra lite saker. Vill bara säga HON KAN INTE SKYNDA SIG! Och det gör i alla fall mig tokig. Betala räkningar och kom i säng som vanligt för sent då jag kom på att drakdräkten jag köpt till Bella hade dragits från kontot men inte fått någon bekräftelse på mail. Sen hittade jag även DEN jackan på HM, men när jag ska beställa finns den inte kvar på internetsajten i min storlek…. irriterande. Får ringa om jackan och drakdräkten imorgon. gonattgoantt

20-24 September 2010 Lång men kort vecka.

Vecka som gick fort för Bella var sjuk torsdag, fredag så hon och jag myste i soffan. Samt att jag hann faktiskt plocka upp och tvätta lite mer än jag hade tänkt mig. Men innan dess kämpade jag mig igenom arbetsdagarna med mycket kaffe för att bli av med jetlag sen NY. Bella klarade sig bra tycker jag innan hon fick feber.

På fredagen handlade vi present till Åsa-Karin som gifte sig på lördagen. Det blev en fin gästbok från Bookbinders som jag förövrigt är helt kär i. Vill ha pärmar boxar och stora album från dem. Men tyvärr passar det inte alltid min plånbok. Sen packade vi in oss i bilen och jag körde hela vägen till Månsarp. Någonstans nedanför Mjölby började det blixtra och sen kom regnet, MORR!! Det regnade så att jag blev tokig. Jag tycker inte om att köra i mörker och inte när det regnar så det var ingen bra kombo alls. Men fram kom vi och Bella vaknade till. Hon busade när vi skulle sova, men till slut kom även hon till ro och vi kunde alla sova.

Lördagen var jättefin trots sitt grådaskiga väder. Min kära kära vän Åsa-Karin gifte sig med sin Micke i Gustav Adolfs kyrka och det var en helt fantastisk vigselakt och jag hade en tjock klump i halsen hela tiden. Sen blev det kaffe och tårta och det var jätteroligt att träffa Camilla och Jonas igen.Prata massa minnen och hur våra föräldrar vågade släppa oss på ett annat sätt då (när vi var unga, skrutt jag är gammal) Ska försöka hålla kontakten lite bättre och då är ju Facebook bra. Mia A och jag är numera kompisar. Sen åkte vi till Månsarp igen för att genast åka till stan för att träffa Monika och Magnus. Få se deras fina nya lägenhet i ”Jönkan”. Mycket trevligt var det och kaffe går ju alltid ner. Mycket blev det i helgen i alla fall. Lasse hade bokat bord på Taste of Beirut. Väldigt god mat måste jag säga. Sen var det lite knasigt med högt ljud då magdanserskan kom men till slut somnade Bella som hon brukar göra på restaurang och vi kunde njuta av massor med mat. Alla blev proppmätta och åkte hem för att sova.

Söndagen åkte vi ifrån svärföräldrarna och SOFhie (vår bil) höll på att strejka men skärpte sig och vi kom till Vimmerby. Där började vi med lunch och sen gick vi runt på de olika showerna/liveteater som de hade och Bella var helt uppslukad. Jag med för den delen, luffarorkestern var helt fantastisk och de spelade Mio min Mio med bara en liten cape som rekvisita. Blandade in publiken och Bella/Martin och alla var träd och annat. Trodde det skulle vara för läskigt för Bella men hon älskade varje minut. Det var lite ruggigt väder men det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder. Vi hade en toppendag och åkte därifrån superlyckliga. Bella hade ju fått prata med Pippi hennes stora idol. Hon hade frågat henne vad hon hette och då Bella inte ville berätta sa jag att hon heter Bella. Pippi sa då, BERTIL !!! eller sa du Bengt!!. Det var ju så roligt/tokigt att vi kör med det mycket. Så numera när man ska få lilla treåringen på bra humör så säger man hurru Bertil…. Då skrattar hon och blir glad och pratar om Pippi. När vi väl kom hem var vi trötta men lyckliga och det var väldigt skönt att vara hemma efter en lång/kort vecka i jetlag:ens efterdyningar.

Måndag 27 september 2010 Ledig för planeringsdag hos dagmammorna.

Var hos min PT för första gången och han heter Robin och är duktig. Han ska nog kunna hjälpa en sån som jag. Jag sa rakt ut att jag inte tycker att det är roligt att träna och att han får nog jobba på att få mig att tycka om att träna. Mamma var då hemma hos Bella och de tittade på film, min mamma blev så stolt över att kunna hjälpa till och Bella hade varit superrolig. Jag bad ju mamma för att jag visste att Nattis behövde sova. Men Nattis hörde att hon ropade till mamma flera gången ” min pippitröja” Men då mamma inte hörde henne och bad henne komma när, men till slut ruttnade Bella och sa – Mmmmmmmiiiiiiiin piiiiiiiiiippppppppiiiiiiiii trrrrrrrrööööööööjjjjjjjaaaaaa. Nattis hade nästan skrattat på sig samtidigt som hon var lite sur över att bli väckt på det sättet. När jag kom hem så kollade vi på overall till Bella. Mamma ska nämligen ge henne det i födelsedagspresent. Sen kom Hélèn och till och med Daniel. Daniel och Nattis ska luncha på Forum, vi andra åkte mot Värmdö där det inhandlades presenter till Bella från mamma. Jag köpte även varma gummistövlar till lilla skruttan. Sen skjutsade vi hem mamma och drog till Bistraud där vi åt jättegod lunch med fisk svamp och SMÖÖÖR. ((smör raring smör) Nattis du vet i alla fall vad jag menar)
Sen bestämde vi oss för att åka till Sickla och köpa overallen. Men den jag hade tänkt Ticket to Heaven tyckte hon tjejen i kassan var för dyr och att Reima räckte gott och väl till en liten tjej på tre år. Så det blev en svart, ovanligt för mig…. NÄÄÄ!! Jag älskar svart .PUNKT.
Mötte upp Martin åkte kommunhuset frågade om bygglovet till hallen och sen en kort sväng till Forum och sen ÄNTLIGEN hem. Uj mina dagar går för fort. Kan man inte få in fler timmar på dygnet?

Tisdag 28 september 2010 Jobb och träning

Har varit på jobbet och det var lite segt idag. Ingen bra dag helt enkelt. Jag är helt enkelt på väg in i hösten. DET gillar jag INTE!!
Men tänade på kvällen och kände mig duktig. Gjorde hela programmet men slavade lite på slutet med kondisen. Fy jag var helt slut då. Kommer jag någonsin att känna att det är roligt att träna??? Hem landa i soffan prata med Nattis och se på kungarna från Huddik. Åhh vad jag älskar glada Huddikteatern. De är fantastiska och Per är helt otrolig, hur får man ett sånt tålamod. Han är min idol för tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar