onsdag 8 september 2010

7 september 2010 Olivias födelsedag

Tisdag den 7 September

Vi sov längre idag nästan till klockan åtta idag

och när frukosten kom så gick Martin och köpte kaffe på ”sitt” ställe. Sen gick vi ut för att leta reda ”The chocolate room” men när vi kom dit så öppnade det inte förrän klockan 11.

Så vi gick rakt över gatan till en barnbutik. De hade begagnade kläder och jag hittade en fin Tommy Hillfigur jeanskjol till Bella och en aptröja. Tyvärr så tappade jag påsen någon gång under dagen så den kjolen finns inte hos oss mer...tyvärr!! Men vi vandrar på gatorna i The slope och letar efter härliga saker. Vi springer på ett fantastiskt koncept "Brooklyn Larder", det är en deli som säljer mackor, färdig pastasallad med tillbehör. Det var avskalat och härlig airkondition i denna varma stad just nu.

Vi köpte med oss lite kycklingpastasallad, lax coucous och en helt fantastisk chokladkaka med havssalt på.
Vi går tillbaka till lekparken äter och Bella får leka igen. Vi njuter av värmen och att bara få va här. Tillbaka till hotellet där de inte hade städat men nu gjorde inget vi behövde slappa. Vi ringde eller vi bad Lindeblads ringa upp oss då det blir lite billigare för oss. Vi sjöng för Olivia för hon blev 4 år. STORA FINA tjejen !! Nattis ringde och hon var på väg till hotellet i en taxi. Då kommer städarna så vi går ner till lobbyn för att vänta på Nattis. ÄNTLIGEN kom hon. Då blev det mer slappa på hotellrummet och sen ut för en middag på stället vi åt miniburgare på häromkvällen som var så bra. TYVÄRR var det inte alls så som bra sist. Servicen var rutten, maten så där.... lite ledsen går vi därifrån och tar oss till The cocholate room igen där vi äter dessert.

Men vi är alla superduper trötta. Ännu en härlig dag i Brooklyn är över. See you tomorrow!! ;-)