lördag 3 juli 2010

1 JULI 2010 Blir inte alltid som man tänkt sig


I torsdags fick vi nycklarna och jag var så laddad.
Vi var och skrev papprena och köpte vi en liten svart trehjuling till vår lilla dotter. För det hade vi lovat henne då vi skulle flytta till huset. Efter det hämtade vi lilla skruttan hos dagmamman och drog vidare till min frisör där jag skulle fixa i lite ny färg, men när jag sitter där ringer mannen och säger att han har åkt hem med Bella då hon mår dåligt. Hon gick från 37 grader till 40,6 på en timme. Inte bra alls, så vi fick lägga om lite i planerna. Vi fick vänta in Nattis och åkte sen och hämtade vår nya tv. Skulle lämna den i nya huset och kolla att är ok efter städningen. Då ringer vänner från Lund som är i Stockholm på besök. De vill gärna se vårt lilla hus så de kommer dit, även våra bästa vänner/nästan grannar kom också. Det var roligt samtidigt som det kändes lite konstigt. Vår nya fina hus var inte så fint som vi mindes det. Det var också väldigt väldigt jobbigt att se att det inte var rent alls. Glömde att fota och det kändes så jobbigt, fick inte alls den där drömkänslan jag ville ha. När vi sen kom hem och såg ljuset i våran lägenhet blev inte känslan bättre utan det kändes faktiskt bara jobbigt och lite sorgligt att flytta. Såg en fin luftballong och tänkte med vemod att snart får jag inte se de vackra luftballongerna mer. Då mannen och jag pratade om det på kvällen så kom vi båda fram till vad vi tyckte samma sak och det var så skönt att vi tycker och tänker så lika vad det gäller det nya lilla huset.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar