måndag 5 juli 2010

4 JULI 2010 Ingenting blir gjort

Vi har en liten sjukling som inte vill bli pigg alls. Vi får ta till alla medel för att lura, muta, tvinga i henne vätska. Hela dagen går och bara Martin får massor gjort. Själv får jag inget gjort... morr! Skulle gått på bio med syrran och sett Eclips, men ett missöde från min sida gjorde att vi inte fick sitta bredvid varann och då fick vi biljetterna och gå en annan gång. Vi gick helt enkelt och tog en fika istället. Jag drack latte (slarv ja jag vet, men någon gång kan man ju få prova på att var lattemamma) och åt popcorn som är ett måste för mig nu i den här lilla dieten som jag kämpar med. Syrran och jag hade en trevlig pratstund och vi tror oss ha roat en kille som satt och tjuvlyssnade på när vi förgryste (mammas favoritord) oss över våra gubbs och barn. Väl hemma igen fick jag lillan i säng men det dröjde inte länge innan hon vaknade och grät helt hysteriskt och slutade inte utan klagade över magont. Det hela slutade med ett besök på barnakuten på Sös. Det enda vi fick med oss därifrån var ett inbetalningskort och en vaken liten tjej kl 02:15. Hög på Ipren jöng hon Bamselåten och Dansa min docka samtidgt som hon snurrade runt med nallen i undersökningsrummet. Som tur eller otur var, var det bara virusblåsor och inga bakterier i munnen på lillskruttan. "Inte heller" var det något med magen. Jag är så glad över att det inte var något värre, nu måste vi bara få henne frisk igen och lika go och glad som när hon är hög på Ipren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar