fredag 16 juli 2010

16 JULI 2010 Slarvmajja

Jag är en slarvmajja, idag kunde jag inte motstå en bulle (varm och heltnybakad) på Pressbyrån hur mycket jag än försökte. Men nya tag är det bästa jag kan göra. Men jag tänker äta lunch idag med Ola och alla de andra två grabbarna på jobbet. På agendan står annars att få igång tv:n ikväll och lite annat förstås. Men kartongerna ska minska i helgen jag lovar. Måste förresten berätta att jag sov utmärkt i vår nya säng. Det var bara ett fel och det var att Bella vaknade 05:30 och ville inte somna om. Men det är sånt man får ta när man har en go liten skrutta som nog tyckte att allt var lite konstigt. Hon frågade förresten igår "När ska vi åka hem?" Då fick jag förklara två gånger att vi ska bo här och att i hennes nya rum så finns hennes säng och att hon ska ha alla sina saker där. Fick förklara att hon skulle ha sina kläder i sin garderob och sitt lego i de nya lådorna. Så vi får väl se hur många gånger jag får den frågan igen. Vi fick inte mycket gjort utan mamma kom och vi grillade. Vi skruvade ihop tvbänken och ville få igång tv:n. Men vi skjutsade hem mamma först och jag kände att det var skönt att vi inte hade gjort så mycket. När vi sen skulle få igång tv:n så hittade vi inte programkortet och inte heller någon bra antennkabel. Vi fick snopet gå och lägga oss utan att titta på tv:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar