söndag 18 juli 2010

18 JULI 2010 Bara 50 kartonger kvar....

Alltså bara 50 kartonger kvar när jag började i sovrummet med klädkammaren/kattvinden. Men när vi var klara i söndags så fanns det bara 30 kartonger kvar. Bra jobbat eller hur!! Men skrutt vad jag är trött och trött i huvudet av att försöka tänka hur det ska bli i alla garderober och kommer allt att få plats. Vad ska upp på vinden och vad ska inte, sen är det nog många lådor som åker upp på vinden som måste ses över. Vad ska jag göra av alla min fina utskrifter på hus och lägenheter. Jag har ju tänkt i många år att jag ska göra pärmar och kunna titta på någon gång. Sen är det många fina minneslådor. Jag är expert på att samla, spara på gamla saker som betyder något för mig. Det kan vara allt från gamla luktisar, konsertbiljetter till brev och fotografier. Tänker att jag en dag ska göra album och bli lika duktig som min mamma. Men det kommer jag väl aldrig att bli och det är väl så att vid nästa flytt kommer det komma fram igen och man får en lite nostalgitripp.... ja ja samlaren är jag. Mest stolt över är jag nog över min papperskassesamling. Jag vet jag är lite störd men älskar papperskassar och särkilt med fina med sidenband som handtag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar