lördag 3 juli 2010

3 JULI 2010 Packa och galen fotboll


Jaha, nu har Argentina åkt ut och jag är inte så ledsen för det även om jag för all framtid kommer skylla på den dumma bläckfisken som har lyckats spå rätt vinnare hittills. Bella kämpar vidare cyklar lite men vill absolut inte äta och knappt dricka. Vi får nästan hota för att få i henne vätska. Hon har sovit mycket idag, tur för då har jag och mannen fått mycket gjort. Eller om jag ska vara helt ärlig så är det min man som gör ett helt fantastiskt jobb. Jag försöker kämpa på med min diet och koncentrerar mig på att inte vara allt för tjurig. Vi gav upp i värmen och tittade på fotbollen på eftermiddagen och Bella sov hela tiden. Sen tog vi oss utanför dörren och åkte till vårt lilla hus. NU infann sig glädjen över vårt lilla hus. Allt kändes så rätt, det lugna området, fina lekparken och radhuset som fortfarande är supersmutsigt och hur mycket småsaker som helst att göra men som är VÅRT.
VÅRT hus har många skavanker och många saker som ska fixas till. Härligt nu ska varje rum varsamt få den ömhet och kärlek de behöver.
Vi tog en sväng till Bellas kusiner för att fixa lite gel till hennes mun. Tjejerna sprang lite på gräset men vår lilla skrutta orkade inte så långe. Alice är världens retligaste men urgulliga lilla tjej. Hennes storasyster Oliva är en klok och charmig tjej. Väl hemma sen kollade vi "loco" fotboll som Spanien vann efter många om och men. Nu tycker jag att det räcker för idag och tänker lyssnar mer på min bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar