tisdag 13 juli 2010

11 JULI 2010 Målar du, du målar

Idag dags att måla vardagsrummet. Martins tur att vara lite med bullBella. Det är det enda hon vill äta just nu, kanelbullar alltså inget annat duger. Så Nattis och jag tar på oss arbetet att måla vardagsrummet. Det tar inte lång tid innan Nattis har lärt sig hur rollern fungerar, det blir lite oj, oj, oj... men mest handlar det om att hon spiller på sig. Hon är noggrann och väldigt duktig. Jag kör finliret och hon tar de stora ytorna. Martin och Bella kommer med lunch sen tar vi Nattis rum och sen ska hon iväg och jobba. Jag skjutsar henne och sen tillbaka för att ta vardagsrummet en gång till medan Bella sover. Jag och Martin målar nu, får läxa upp honom lite för han var inte alls lika noggran som Nattis. När vi väl har kämpat på och tagit ner persiennerna i fönstren i vardagsrummet sen ger vi oss. Vi åker hem för att kolla på fotbollsfinalen mellan Spanien och Holland och jag håller på Holland konstigt nog fast bara i 15 minuter till det att jag ser vilket fult spel . Redan i andra halvlek har jag somnat framför tv:n Går och lägger mig för att få lite sömn. Det är ju dags att jobba imorgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar