måndag 12 juli 2010

10 JULI 2010 En början

Härliga morgon men uj vad det är varmt, vi har nu i Stockholmsområdet haft det varmt i mer än vecka. Det roliga är att det blir bara varmare och varmare. Det är ungefär 28-29 grader varmt på dagarna och på kvällen strax under 20 grader. Hoppas hoppas att det kommer fortsätta även när jag har semester. Vaknade tidigt och gick upp för att kolla när Bygg-Ole och Fredells öppnar. För idag börjar den stora fixar dagen. De öppnade inte förrän klockan 09:00 på Bygg-Ole, men vad tror dem att vi har tid att spilla nej, här ska jobbas juh!! Hela familjen är uppe till och med stortjejen och vi åker alla iväg efter frukost och inhandlar det som behövs, Easy Cover bland annat. Sen även lite färg och penslar. Martin vill ha kaffe och Bella vill ha... hör och häpna kanelbulle. Givetvis får hon det, hon får faktiskt vad hon vill nu. Eller i alla fall i matväg, hon har ju inte ätit på över en vecka så därför är jag överlycklig att hon vill ha bulle. Till nya lilla huset och väl där sätter Martin igång med vardagsrummer som nu ska få easycover på väggarna och sen målas. Jag börjar med att sätta ihop Bellas garderober och Nattis med sina. Hon ber om hjälp och snart kommer Jempa igen. Hon är tapper som få och kämpar bättre än vi andra. Jag åt lunch idag, det är så svårt att äta min diet när jag glömmer bort vad tiden är. Hur som helst så åt jag en haloumisallad från Koloni i Saltsjö-Duvnäs och den var helt underbar. Massa melon och sallad och lagom med dressing. Fy vad gott men smakar det så kostar det 120 kr för en sallad är inte så prisvärt och särkilt inte när vi inte fick något bröd med. Sen börjar vi alla jobba igen. Bella är snäll och sover i sin vagn medan vi andra svettas och jobbar. Vi kämpar på så länge som möjligt och till slut tar jag med mig mina tjejer hem och Martin jobbar vidare. Nattis är helt slut har feber och hoppar över att åka till Daniel. Väl hemma så stoppar jag ner båda tjejerna så de får sova. Snart kommer Martin hem, han fick skjuts med J&H hem efter de kollat läget i lilla huset. Vi kollar lite på fotbollen men sen dags att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar