torsdag 15 juli 2010

15 JULI 2010 Flyttdag

Jag är helt slut .... det blev sent igår men jag hann i alla fall måla fönstren och en gång till på elementen. Städa och göra plats för alla flyttlådor. Hemma igen vid 23:30 och ännu ett avsnitt av "SATC". Sen somnade jag nog fortare än vad jag kunnat tro. Idag var det bara att gå upp tidigare för att hinna packa lite av det sista som ska gå med flyttlasset idag. Till jobbet som därjagintejobbarihjälmigjustnu då det inte ringer så mycket, det är skönt att prata lite mer med de få kollegor som är här. Jag flexade idag för att åka till Ängsbacken, inte för sista gången men nästan hoppas jag. Den stora tjejen hade verkligen lämnat mycket i sitt rum. MORR, vad trött jag blir! Ändå får jag skylla mig själv som min man säger då jag faktiskt plockar upp och slänger hennes skräp fast hon själv borde göra det. Nog om det, som sagt inget att haka upp sig på sånt som gör en irriterad. Fast ändå rätt skönt att få ur sig det. Sen när vi hade packat "Sophie" full igen, (jag hade torkhängaren i framsätet såg det såg ut som om jag skakade galler.... det måste varit en härlig syn), åkte vi till nya huset. Åhhh hjälp vad det såg ut. Kartonger överallt, så jag skäms när jag hånade firman som kom med 100 kartonger, ärligt talat tror jag att vi har använt nästan allihop. Martin hade hunnit plocka upp några i köket men det var allt. Medan M plockade in allt mat i kyl/frys så bäddade jag våra sängar. Först vår egen nya breda säng, konstigt att gå från 140 cm till 180 cm sen Nattis och sist Bellas rum där vi fick möblera om lite för att få det bra. Sen tog jag tag i framsidan och vek upp flyttkartonger och ställde in cyklarna i förrådet och den fina STORA Webergrillen som är min mans stolthet Själv undrar jag bara när jag kan få njuta något som har tillagats på den. Kör på med min diet men igår smakade jag på Bellas kycklingpasta några skedar och uj det var gott. Vi fick ihop soffan och tog bort all wellpapp från altanen. Men sen blev det faktiskt inte så mycket mer gjort än så. Vi är helt slut och värmen gör att man blir ännu tröttare. Jag hoppas på att vi kan få fram tv:n imorgon så att det trots allt kan bli slötittande på den stora platta saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar