måndag 4 oktober 2010

1-3 Oktober 2010 Firande

1 Oktober 2010

Första dagen på resten av mitt nya liv... eller i alla fall jobbtider. Går nu ner på 80% och får njuta lite mer av min goa goa lilla tjej. Jag ska lämna och hämta 4 av fem dagar. Solen tittade även fram denna dag och den var helt enkelt helt fantastiskt. Fick sällskap på bussen hem med Bellas kompis Rios mamma Bea, gulliga tjejer det där!

Orminge centrum för att hämta upp lite saker, och handla lite till kalaset. Sen iväg till Sickla och tyvärr hann Bella springa ut på gården och hon sprang i vägen för en lite tjej på repstegen och fick den på läppen. Trodde att hon aldrig skulle sluta gråta. Martin tog med henne till Maxi och de handlade medan jag fixade sakerna i Sickla. Mötte upp Hélèn och jag bjöd på Naked Juice Bar unnan vi alla handlade hem Thaimat. En fredagsmyskväll hos oss helt enkelt. H somnade gott då Martin tittade på Top Gear och jag tvättade lite.



2 Oktober 2010


Hade en tanke på att jag skulle hinna och träna innan vi skulle på kalas hos Drakenbergs. Stressigt som det alltid blir hos oss.... VARFÖR!!! så kom vi bara 5 minuter sent. Men kom ingen Kicki, hade inte läst att det var utomhuskalas och bella kom i finklänning och finskor. MORR, som tur är så frågade Linda om hon fick låna ett par överdargsbyxor och stövlar. Japp då kunde hon vara med på skattjakten som treåringarna tyckte att det var superskoj. Godispåse=lycka för treåringar. Var jätteroligt att träffa alla igen och fantastiskt fika som Tova hade hjälpt till och fixa. Hem börja med att se till så lillan får lite skönhetssömn och lista på vad som ska göras. Sen kommer svärföräldrarna mitt i fixet och de har med sig tvätt/tork. Men nej..... det var inte de jag ville ha. Men vad säger man då. Usch otacksamma mig. Min kära svärfar har fixat nya maskiner till grymma priser. Det var bara det att det inte var så bra som de förra som jag hade och jag blev så gryyyymt besviken. Det har jag nu kommit över och tvättstugan känns nu bättre än någonsin. Nu blir det tvätta av igen! Bella tog med sig farmor och farfar till parken tills det blev mörkt och sen tog jag hand om den tråkiga klädkammaren som tycks bli mitt stora dåliga samvete alltid. Martin började baka med sin nya fina Krupsmakin som han älskar (och jag med för då får jag gott bröd och bullar). Han lägger tårtor och gör en fördeg till bullarna. Sen äter vi alla gott på kvällen och ett mystiskt nummer ringde oss flera gånger på rad. Det visade sig att det var ett automatiskt svar från någon som försökt att skicka sms till vår telefon. Lite skumt och jag blev lite nojjig över att det var ett lurnummer som man skulle behöva betala för. I säng sent men vad gör det. Morgondagen blir fylld av massa skoj.



3 oktober 2010 Isabelles födelsedag

Tänk det är tre år, 3 år som hon kom till oss, vår prinsessa, ängel, gullunge, busa, skruttfia, drake och numera Bengt och Bertil. Kärt barn har många namn. Ja den här lilla gullfian har jag fått för mina synder.... nääähäää hon är bara världens bästa och även om hon är väldigt mycket tre år just nu. Vilja har hon, vill inte lyssna och tar till lipen mest hela tiden. Vi som tänkte att vi skulle väcka henne gick inte så bra utan Martin fick få henne att stanna kvar och sen sjöng vi och hon fick paket. Hon fick blåsa ut ljuset som jag satt i en risifrutti som är hennes favvo just nu, sen öppnade hon så fint och försiktigt hennes paketer. Hon fick en drakdräkt av oss från Magic Story som är ett helt fantastiskt företag som gör pjamasar med tillbehör så att det blir fina, superfina utklädningsdräkter. Hon blev så glad och ville genast ta på sig den, men inte själva mössan. Sen öppnade hon en till drake fast en flygande drake och med Blixten på. Denna Disneybil är poppis bland alla treåringar och andra åldrar. Vi hinner med affären, lunch baka bullar och fixa tårta (eller ja nästan i alla fall) innan alla kommer. Tyvärr så hinner jag precis bråka med Bella och hon är därför sur den första timmen när alla 15 gäster är hos oss. Men hon får öppna paket och sen blir det bulle, chokladboll och tårta. Till slut tinar vår lilla skrutta upp och busar och leker med alla. De är både ute och inne och gårdskompisen Julia hänger med en liten stund. Sen droppar folk av och kvar stannar NY-kompisarna och det blir en härlig kväll i soffan och goda typ "smörrebröd". Vi ser på The Event och sen blir det gonatt!! En toppenhelg är slut och vi med den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar