söndag 17 oktober 2010

16 oktober 2010 Bil bil bil

Underbara älskade lilla ljuva dotter, men det var hon inte i lördagsmorse när hon vaknade strax efter klockan 06. Henne som jag måste slita upp ur sängen vardagsmornar. Jag klär ju på henne i sömnen och bär ner henne annars. Men vad go hon är, sån tur att Martin kunde tänka sig att gå upp när jag behövde sova. Jag fick somna om och sova till 08:30. Det var grymt, mysig lördagsfrulle med äggröra. Sen åkte vi för att titta på en bil i Sickla. Det fanns många fina bilar där och jag kunde helt plötsligt tänka mig en Golf Plus, den var nämligen sex växlar. Men vi provkörde en Octavia 09. Den hade varit hyrbil så den hade gått lite mycket men det var mörk klädsel och bara lite smutsig utvändlig så var den mörkgrå. Den var skön att köra och vi gick in för att höra lite mer om den. Kolla servicebok och annat. När vi stitter där kommer en annan familj och vill provköra den. Då slår vi till och vi har inte ångrat oss en ända minut sen det. Känns så lyxigt men en ny bil. Tänka att jag har en bil som bara är ett år gammal. WOW!!! Första gången i mitt lilla liv som jag har en så ny bil. Ja det kan ju tyckas inte är så märkvärdigt men för mig är det stort och känns så bra. Sen lite Maxihandling och jag fick köra bilen hem. Det var bra ljud och jag ser fram mot att köra själv med riktigt högt på steron. Är rädd för att det blir för fort bara. Sen fixade vi lite tills familjen Lindeblad kom och vi hade en grym kväll med skumpa och god mat. Tjejerna somande och vi spelade faktiskt spel. Fast syrran är bäst i frågesport så jag hade inte en chans, men en fantastisk kväll helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar