tisdag 12 oktober 2010

12 oktober 2010 Bil är svårt att köpa

Kom nästan i tid till jobbet idag.... bara tre minuter sen. Idag var det i alla fall inte mitt fel. Tog den tidigare bussen men hade en mesig chaufför som mesigt sa att hon inte kunde ta fler passagerare och sen skulle de dessutom byta chaufför som körde så långsamt. Tröttare blir man ju för mindre. Annars var det en helt vanlig jobbdag fast med matlåda. Jag gick en sväng på lunchen och tittade förbi Ordning&Reda och då hittade jag fina smyckeskrin för 30 kr jag köpte ett stort och ett litet. Nu KANSKE jag kan få ordning på mina smycken. Sen hem för att hämta lillskruttan, vi åkte hem och när Martin kom åkte vi för att titta på en bil. En Touran och uj den var skön att köra men uj vad den är osnygg. Den vs Octavia vet inte, blir helt kansig efter att kört den där bilen. Den hade 6 vxl och den motorn var ju väldigt pigg. Men nja eller nej eller ja. Äh får sova på det och imorgon kommer vi nog att provköra en Octavia samma motor. Sen istället för att gå och träna åkte vi och köpte hamburgare och köpte en micro på Mediamarkt. Det kommer bli hur bra som helst med den lilla i skåpet bredvid fläkten. Hamnade sen i soffan för att bli potatis och tittade på Glada Huddik teatern och uj vad jag önskar att alla var mer som dom. Att man kunde vara mer vänliga helt enkelt och man jag menar mig själv också. Jag är bra på säga till Nattis vad jag tycker och till Martin. Men resten då... varför säger jag inte ifrån och varför vågar jag inte stå upp mot de som kanske behöver. Ska försöka bli lite mer som jag vill va. Med vad allt det nu kan innebära. Gonatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar