söndag 10 oktober 2010

10 oktober 2010 ÄNTLIGEN!!!

Söndag och det är bara så bra. Martin hade fixat god god frukost med bröd från Gateue och äggröra. NICE!! Sen var det bara att sätta igång att städa. Vår sk klädkammare är inte det just nu utan min kläder ligger helt huller om buller och både rent och smutsigt.... MORR!! Vad jag hatar att det har blivit så. Det är kläder som inte ens har kommit in i garderoberna sen vi var i New York. Men äntligen tog jag tag i det och det känns som om jag har en chans att få ordning på allt under dagen. Vi åker först för att titta på en bil i Alphyddan, ja den verkar vara jättebra och jag litar på min man som provkörde medan Bella och jag bytte min tröja på VeroModa där jag hittade en vinterjacka och jag blev så glad så. Blev även med väska.... igen... Uj uj uj kan bara inte låta bli handväskor. Sen till Gurraberg för att hämta mamma och sedan hem. Martin lagar mat och jag håller på med sovrummet/klädkammaren samt tvättar. Vi äter en grym lunch med kyckling i vin och sen visar jag mamma min fina sockervaddsmaskin och den här gången blev det en jättefin. Synd att jag inte tog kort på den för den hade jag gärna visat här. Bella och mormor kollade på Madicken medan jag och Martin blev nästan helt klara med garderoberna. Sen kom J & H samt Jenny. Vi åt köttfärspaj och Bella leker så bra med Johan. Igår var de drakar och gömde sig under en filt och när Martin tittade in sa han att han tyckte det luktade arlse. Nehää sa Bella det gör det inte. Han frågade då om hon visste vad det betydde och hon sa ja. Vad är det då frågade Martin. Det är sånt som finns i kylskåpet så det så. Lilla skruttunge vad hon är tokig. Medan alla var där så blev alla (utom Nattis förstås) garderoberna klara och nu har jag bara någon karting kvar från flytten och det är lite fix och trix för badrumsskåpen och jag hoppas att vi kan få till det på lördag. Tvättarna är klara och jag är helt slut. Trots att jag inte drack kaffe hade jättesvårt att somna. MORR!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar