måndag 4 oktober 2010

4 oktober 2010 Jobb och kalas

Funderar och funderar... det här är lite dagboksterapi för mig. Fel start på måndag, motvind till dagamamman och ganska mulet. Vart är solen och det fina vädret. Har upptäckt att jag skriver barnsligt och dagboksaktigt, men det får ni leva med kära bloggläsare. Det kommer nog att forstätta samtidgt som jag nog skriva ner mer känslor ju längre hösten går. Det är ju som sagt inte min favoritårstid. Men ska jag vara ärlig så gillar jag färgerna på träden just nu om det är sol. Så fort det blir mulet blir jag också lite mulen. Sån är JAG!! Ser fram mot kvällen då det blir födelsedagskalas för Bella. De som kommer är Filip, Edvin, Tim, Beccson, Olivia och Alice med föräldrar. Det blir trevligt och lite stressigt som vanligt. Jag läste i en annan blogg nyligen av en som vi träffade på BB (deras dotter Livia föddes idag för tre år sen). att hon precis som jag känner sig stressad. Så här skriver hon;
"annars känns oktoberstarten otroligt stressig, och jag kan inte riktigt sätta fingret på varför jag mår som jag mår. känner en konstant stresskänsla i kroppen och de första två månaderna på jobbet har verkligen sugit musten ur mej känner mej varken som en rolig sambo eller mamma just nu, och måste ta mej i kragen innan detta går över styr… "

Känner precis som hon och även om jag inte har jobbat utan haft semester med är det precis så jag känner. Försöker söka lugn i mina tankar med de känns flygiga och känner att jag inte riktigt hinner med allt jag vill. Sen måste jag nog få lite ordning på livet som fru. Det och huset är de saker som jag vill ha koll på. Vill inte ha ett rörigt hem och inte va en rörig fru. Det kommer att lösa sig och jag får fortsätta att skriva listor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar