torsdag 28 oktober 2010

28 oktober 2010 Ohh my GADD!!!

Härlig torsdag, fast när jag kom till jobbet fick jag ett sms från Johanna som skulle följa med på konserten med Eric Gadd. De var magsjuka och kunde inte gå, så synd så nu fick jag fort försöka hitta någon annan som kunde gå med på så kort varsel. Som tur var kunde Linda och allt blev så himla mycket lättare på eftermiddagen. Till och med på jobbet. Jag har fått lite nya uppgifter och det känns väldigt roligt. Nytt är att jag hjälper utesäljarna när de ska ha seminarie och bokar konferenslokaler och hotell på andra orter. Hålla reda på seminariernas bokningar och skicka bekräftelser och påminnelser. Fast just nu håller jag bara på att lära mig och gör en manual så allt ska kunna flyta på om någon annan ska ta över. PÅ vägen hem ringer jag till svärmor och frågar om det är för sent för att ändra sig och om Bella kan åka med till Ö-vik. Det är klart att hon får och allt känns bara bra. När jag hade hämtat Bella så åkte vi till Lindex och köpte lite nya kläder som hon ska ha hos dagamamman. Då alla leggings börjar bli för små. Vi hittar även en rolig pyjamas som hon blir helt förälskad i. Den är rosa med spindelväv på och massa ögon. Jag berättar för henne att hon ska ha den när hon ska åka med farmor och farfar till kusinerna. Det vi upptäcker när jag tar bort lappen och hon provar pyjamasen är att ögonen lyser i mörkret. Jag säger ingeting till henne utan vi går in på toa där det är helt mörkt och då ser man och hon blir helt lyrisk. Hon tycker det är hur häftigt som helst. Nu kommer hon väl aldrig att ta av sig den mer. När Martin kommer hem visar hon honom med en gång och hon är så lycklig. Kommer bli bra när hon ska till Ö-vik (måste intala mig det så att JAG inte bryter ihop när hon är borta). Försökte snygga till mig och man man tyckte i alla fall att jag var snygg, hoppar på bussen och i Björknäs hoppar Linda på. Vi hittade nästan men hade vi gått någon meter till hade vi hamnat helt rätt. Vi satt och drack en cider på stället bredvid konsertlokalen och sen så gick vi in på konserten. Vi ställde oss till höger om scenen och han är lika bra som alltid. Kände dock att vi stod på fel sida men det gör inget. Bara att få vara där och några meter ifrån honom är mer än OK. Han sjunger som en gud och uj vad jag älskar hans svenska första skiva. Tyvärr kom det inte så många låtar som jag hade önskat från den men jag är mycket nöjd ändå. På vägen hem så bytte vi appar i iphonen till våra små trollungar. Haha ja man är småbarnsmamma ända ut i fingerspetsarna. Väl hemma landade jag i soffan och kollade på animal planet om ormar.... kommer förmodligen att drömma om ormar bara för det. Men jag får väl skylla mig själv då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar