måndag 25 oktober 2010

22-25 oktober 2010 Massor och mässor som händer

25 oktober och jag sitter på jobbet med solen som skiner mig rakt i ögonen men det gör ingenting alls. Livet är toppen, efter en helg i skåne med god mat goda vänner och härliga tågresor känns allt lite bättre. Har kommit till insikt att vi inte ska göra något med huset mer i höst än att sätta in en bättre dörr på baksidan utan kattlucka. Sen ska de fönstren isoleras med annars inget annat. Det ska bli så skönt att få koppla av och ägna sig åt familj och vänner. Vi får helt enkelt ta en dag i taget. Lyssnar på James Morrisson och älskar hans röst och musik. Uj det finns nog inget som kan få mig så glad som bra musik.... eller ja solen gör ju sitt till förstås.

25 oktober
Måndag med allt vad det innebär. Vi kom i alla fall samtidigt som Anna-Karin och Bella är inte helt nöjd med att bli lämnade hos henne än så länge. Till jobbet i tid och slarvmajja som jag är köpte jag en macka vid slussen. På jobbet hade jag möte med säljteamledern och fick lite nya arbetsuppgifter plus de jag har sen innan men uj vad skoj det ska bli. Trots att jag inte får en enda krona för det. Efter jobbet åkte vi till Lars A och hämtade min ring, men som tyvärr var en stor besvikelse och jag måste se till att hitta en större sten och se till att han gör om det. Sen hämtade vi även Nattis sten..... OJ den är fin och Lars sken upp som en sol när han pratade om den. Efter det åkte vi till fam Lindeblad för att säga hej och det var mysigt. Hem och äta lite och sen försöka somna lilltjejen som tog nästan en timme kändes det som. Hon hade sovit i bilen till Lars och hela vägen ut till Gurraberg så därför var hon minsann inte trött. Jaja sen orkade jag ingenting och jag som hade tänkt att träna. Sen satt jag mig bara för att surfa lite grann. Orkade ingenting idag heller hoppas att jag orkar mer imorgon. Kanske till och med träning.

Så här har helgen i alla fall varit.


Fredag 22 oktober.... SNÖ!!!

Jag morrar och vi får ta en tidigare buss in till stan för att inte missa tåget. Men allt går bra och vi kommer till ett härligt soligt Skåne och att få träffa familjen Skalberg var helt fantastiskt. De bor i ett superfint område i Åkarp och har en grym villa med härligt stora ytor (jag är avis). Vi gick en promenad och det var kallt men fint väder. Vi fikade på en äppelkaka som Christer hade bakat på deras egna äpplen. Uj den var god. Vi gav vi och macroner och de blev glada. Olivia fick en klisterbok med och jag tror att det var helt rätt present till henne. Det var bara så mysigt att få hänga där och vi pratade och Christer lagade mat. Det blev lax och gott mos med purjolök i. MUMS!! Tjejerna busade och sprang och gömde sig och till slut var Bella så trött att det var lätt att söva henne i källaren och vi somnade som grisar allihop tror jag runt klockan 00.


Lördag 23 oktober Mat mat mat

Olivia vaknade först men somnade om och vi andra gick upp vid åtta och åt frukost. Tog oss in till Malmö där det var matmässa. Det var helt underbart, den var lagom stor och man fick provsmaka en massa goda saker. Givetvis tycker jag att chokladen var bäst. Men vi köpte lite smått och gott. Bland annat en äppelmarmelad som smakade som mormors äppelmos när jag var liten. Köpte en åt mig och en åt mamma förstås. Martin var hur lycklig som helst och tänker nu köpa en liten vedeldad ugn att ha på altanen till sommaren. Jaja sån är han, vi fick även veta vad Luad ål är och efter en bra mässa så åkte vi till Bondesons en kortis för att säga hej och se deras fina lägenhet. Deras hund Enzo var som vanligt helt busig och glad. Mysigt med en varm hund och ibland blir jag verkligen sugen på att köpa hund. Men sen brukar jag komma till mina sinnes fulla igen rätt snart och inse att jag är ingen hundmänniska och kommer aldrig att bli. Vi tjejer åkte hem och Martin och Christer åkte för att fixa lite till kvällens middag. Som vi stod för eftersom Christer fick det i presentkort av oss för mer än sju år sen. Han filmade nämligen vårt fina bröllop 2003. Det blev 5 rätter och jag är lite stolt för jag hade satt ihop menyn. Först så blev det halstrad pilgrimsmussla med palsternakskräm. Sen kantarellsoppa. Till båda dessa rätter drack vi sherry. Sen åt vi hel apelsin/honungskyckling med risotto till. Till den drack vi en burgogne och till det sista vinet åt vi tre ostar, sörmlands ädel och två getostar. Den ena var så stark att det kändes som om jag bet i en get. Sen hade jag bakat en kaka med lakrits och hallon. Till den hade M vispat grädde och hälften mezeyougurt. Så när vi inte trodde att vi skulle orka mer så åt alla upp.... gott med andra ord. Till den drack vi Muscatel och sen stupade vi i säng med magarna åt 4 håll.

24 oktober 2010

Skön söndagsmorgon med lång frukost och sen åkte vi till en djuraffär där man fick klappa kaniner, gätter och får. Sen hade de nog det största akvariefiskaveldning jag har sett. Blev nästan lite sugen på att ha fiskar.... men nej det är inget för mig det heller. Sen åkte vi till Miljögården utanför Lund och det är helt min stil. Lite som Svenssons i Lammhult. Hittar många fina saker men mest fina Edblad & CO smycken. Sen hem för en snabb kaffe och sen till tågstationen. Men fy vad snopet..... jag hade kollat fel på biljetten och vi missade tåget med 2 minuter... TÄNK 2 MINUTER. Morr vad retligt och inte kunde jag bli arg eller skylla på någon. Det var helt och hållet mitt eget fel. Första gången jag gör något sådant. Tänk vad tokigt det kan bli. Hur som helst så kom vi med ett tåg som gick en timme senare och skulle ta en timme extra till Stockholm. Men det gick bra och det var Veolia och får jag välja mellan dem eller SJ igen så väljer jag helt klart Veolia. Vi fick information hela tiden om varför de stannade och hur försenade vi skulle bli. Vi åkte i egen kupé fram till Linköping och vi hade det så mysigt. Förrutom att Bella hittade på massa otäcka saker. Fast vi förstod ganska snart att hon hittade på allt den lilla loppan. Vi blev lite försenade men vad gör det när (nästanfamiljen) J&H kom och hämtade oss och vi fick åka i deras nya fina bil hem. Sen var det skönt att hänga lite i soffan. Martin var duktig och plockade upp hans och Bellas saker medans min låg kvar i väskan.... kan jag skylla på höstdepp eller?? Sen pratade vi länge innan vi somnade och det var skönt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar